Szövetségek
Mik azok a szövetségek?
Mivel ez a játék nagyjából a háborúkról, területfoglalásokról szól, a szövetségek katonai alapon, a játékon kívül, az adott országok vezetői között köttetnek. A szövetség tagjai segítik egymást, a csatákban egymás oldalán harcolnak, ha kell összehangolt akciókat hajtanak végre.
Hogyan működik egy szövetség?
A szövetség tagjai - nem szükségszerűen mindenki mindenkivel - MPP-t (mutual protection pact - kölcsönös védelmi egyezmény) kötnek egymással. Adott A ország MPP-t tud kötni B országgal, ha B országnak nincs ezt kizáró MPP-je olyan harmadik, C országgal, akinek háborúja lenne A országgal. Az MPP-t az egyik ország elnöke nyújtja be, és a másik ország kongresszusának el kell fogadnia, 10 aranyba kerül, mindkét félnek. Az MPP 30 napra kötődik, kivéve ha valamelyik fél “kiüti” azt, egy olyan ország megtámadásával, amelyik szövetségben áll a másik féllel. Az MPP-s országok egymás közvetlen csatáiban otthonról tudnak harcolni, azaz nem kell utazni ahhoz, hogy mellettük üthess.
A szövetség vezetői és a tagországok képviselői cseten tartják a kapcsolatot, . Hatékony működés esetén a futó csatákat priorizálják, eldöntik, melyik ország, vagy melyik MU hol harcoljon.
A szövetségnek lehet közös kasszája, ahova a tagországok jövedelmük bizonyos részét befizetik, ebből finanszírozzák pl. a drain RW-k (olyan felkelés, amely csak azért kerül elindításra, hogy a másik félnek harcolnia kelljen ott, hogy ne szabaduljon fel a terület. A drain RW célja az ellenfél sebzésének széttagolása) nyitását. A jelenlegi szövetségi rendszerben ezt nem használjuk, mindenki a saját költségvetéséből dolgozik.
Egy szövetség vezetője az SC (Secretary, vagy más formában Supreme Commander), aki a legfelső vezető, a szövetséget érintő kérdésekben az ő szava dönt, általában minden SC megnevez egy helyettesét, akinek a rangja ezzel vSC lesz. A csaták fontossági sorrendjét az MC-k (Military Commanderek) priorálják, belőlük egy ciklusban 3-5 darab szokott lenni. A vezetőket 30 napra választják meg a szövetségi tagországok elnökei.
Mire jó egy szövetség?
A játékosok egy része helyhez kötött életmódot folytat ilyen-olyan okokból (csak goldgyűjtés miatt játszik, kétkattol, nem is tudja, hogy utazhatna, drágának tartja az utazást, kezdő...). Az ő játékban tartásuknak fontos pontja, hogy legyen az országból elérhető csata, hiszen azért legalább a napi 50 w-t mindenki szereti elütni.
Ehhez olyan szövetségesek kellenek, akik aktív harcoló módban vannak, van nyitott háborújuk, napi szinten indítanak vagy kapnak új csatát. Az MPP jó a harcoló országnak, mert segítséget kaphat olyan játékosoktól, akik nem utaznak a csatákba, és jó a nem harcoló országoknak, mert a játékosaiknak így lesz otthonról üthető csatájuk.
A Magyarországgal háborúban, valamint szövetségben álló országokat itt tudod megtekinteni: https://primera.e-sim.org/countryPoliticalStatistics.html
Szövetségi rendszerek
1. Just For Fun
Magyarország a Just For Fun nevű szövetség tagja. Ide tartoznak még:
Bulgária
Szerbia
Horvátország
Norvégia
Lengyelország
Románia
2. Fighting 4 Freedom
Tagországai:
Argentína
Brazília
Belgium
Németország
Hollandia
3. Opposing Front
Tagjai:
Észtország
Görögország
Lettország
Litvánia
Szlovénia
Svédország
Ukrajna
Törökország
4. World Task Force
Tagjai:
Banglades
Kína
Franciaország
Indonézia
Írország
Olaszország
Malajzia
Fülöp-szigete
Portugália
Tajvan
A szövetségek képlékenyek, gyakran vándorolnak országok az egyik szövetségből a másikba, vagy csak simán alapítanak egy újabbat. És hogy meddig tart egy szövetségi rendszer? Amíg a tagok érdekkülönbségeit egy magasabb cél elfeledteti. Hogy sikerüljön ilyen célt találni, az a szövetségi vezető feladata.