Szövetségek

 

Mik azok a szövetségek?


Mivel ez a játék nagyjából a háborúkról, területfoglalásokról szól, a szövetségek katonai alapon, a játékon kívül, az adott országok vezetői között köttetnek. A szövetség tagjai segítik egymást, a csatákban egymás oldalán harcolnak, ha kell összehangolt akciókat hajtanak végre.


Hogyan működik egy szövetség?


A szövetség tagjai - nem szükségszerűen mindenki mindenkivel - MPP-t (mutual protection pact - kölcsönös védelmi egyezmény) kötnek egymással. Adott A ország MPP-t tud kötni B országgal, ha B országnak nincs ezt kizáró MPP-je olyan harmadik, C országgal, akinek háborúja lenne A országgal. Az MPP-t az egyik ország elnöke nyújtja be, és a másik ország kongresszusának el kell fogadnia, 10 aranyba kerül, mindkét félnek. Az MPP 30 napra kötődik, kivéve ha valamelyik fél “kiüti” azt, egy olyan ország megtámadásával, amelyik szövetségben áll a másik féllel. Az MPP-s országok egymás közvetlen csatáiban otthonról tudnak harcolni, azaz nem kell utazni ahhoz, hogy mellettük üthess.


A szövetség vezetői és a tagországok képviselői cseten tartják a kapcsolatot, . Hatékony működés esetén a futó csatákat priorizálják, eldöntik, melyik ország, vagy melyik MU hol harcoljon.


A szövetségnek lehet közös kasszája, ahova a tagországok jövedelmük bizonyos részét befizetik, ebből finanszírozzák pl. a drain RW-k (olyan felkelés, amely csak azért kerül elindításra, hogy a másik félnek harcolnia kelljen ott, hogy ne szabaduljon fel a terület. A drain RW célja az ellenfél sebzésének széttagolása) nyitását. A jelenlegi szövetségi rendszerben ezt nem használjuk, mindenki a saját költségvetéséből dolgozik.


Egy szövetség vezetője az SC (Secretary, vagy más formában Supreme Commander), aki a legfelső vezető, a szövetséget érintő kérdésekben az ő szava dönt, általában minden SC megnevez egy helyettesét, akinek a rangja ezzel vSC lesz. A csaták fontossági sorrendjét az MC-k (Military Commanderek) priorálják, belőlük egy ciklusban 3-5 darab szokott lenni. A vezetőket 30 napra választják meg a szövetségi tagországok elnökei.


Mire jó egy szövetség?


A játékosok egy része helyhez kötött életmódot folytat ilyen-olyan okokból (csak goldgyűjtés miatt játszik, kétkattol, nem is tudja, hogy utazhatna, drágának tartja az utazást, kezdő...). Az ő játékban tartásuknak fontos pontja, hogy legyen az országból elérhető csata, hiszen azért legalább a napi 50 w-t mindenki szereti elütni.


Ehhez olyan szövetségesek kellenek, akik aktív harcoló módban vannak, van nyitott háborújuk, napi szinten indítanak vagy kapnak új csatát. Az MPP jó a harcoló országnak, mert segítséget kaphat olyan játékosoktól, akik nem utaznak a csatákba, és jó a nem harcoló országoknak, mert a játékosaiknak így lesz otthonról üthető csatájuk.


A Magyarországgal háborúban, valamint szövetségben álló országokat itt tudod megtekinteni: http://primera.e-sim.org/countryPoliticalStatistics.html


Szövetségi rendszerek


1. Just For Fun



Magyarország a Just For Fun  nevű szövetség tagja. Ide tartoznak még:


Bulgária

Szerbia

Horvátország

Norvégia

Lengyelország

Románia



2. Fighting 4 Freedom



Tagországai:


Argentína

Brazília

Belgium

Németország

Hollandia



3. Opposing Front



Tagjai:


Észtország

Görögország

Lettország

Litvánia

Szlovénia

Svédország

Ukrajna

Törökország


4. World Task Force



Tagjai:


Banglades

Kína

Franciaország

Indonézia

Írország

Olaszország

Malajzia

Fülöp-szigete

Portugália

Tajvan




A szövetségek képlékenyek, gyakran vándorolnak országok az egyik szövetségből a másikba, vagy csak simán alapítanak egy újabbat. És hogy meddig tart egy szövetségi rendszer? Amíg a tagok érdekkülönbségeit egy magasabb cél elfeledteti. Hogy sikerüljön ilyen célt találni, az a szövetségi vezető feladata.